<country> konumunda yer alıyorsunuz

Yerel bilgiler için TENA piyasa bilgilerinin yer aldığı sitenize gidin.

Yaşlılarda İdrar Kaçırmaya Ne İyi Gelir?

İdrar Tutamama

İdrar Kaçırma Nedir?

İdrar kaçırma, mesanenizin istemsiz bir şekilde idrarınızı tutamama durumuna denir. İdrarınızı tutamadığınızda idrarınız dışarıya akar ve hem görüntü hem de hijyen anlamında sıkıntılar yaratır. Bu problemden bir tek mesaneniz sorumludur demek mümkün değildir; başka koşullar da şikâyetlerinizi çoğaltıyor olabilir:

  • Mesaneniz düzgün çalıştığı durumda bacaklarınız, omurganız yani kas iskelet sisteminiz hareketlerinizi kısıtlıyor olabilir.
  • Mesane kaslarınız çok daha fazla çalışıyor olabilir
  • Mesane kaslarınızın idrarı tutabilme kuvveti azalmış olabilir.
  • Mesanenize etki eden sinir sistemi zarara uğramış olabilir.

İdrar Kaçırma Tipleri Nelerdir?

Stres Tipi İdrar Kaçırma:

Stres tipi idrar kaçırma türü öksürük, hapşırık, hıçkırık gibi aniden karın içi basıncının arttığı durumda idrar kaçırma durumudur.

Yürüme, eğilme, kalkma, koşma, spor gibi aktivitelerde karın içi basıncında ani artma olmasa bile bazen idrar kaçabilir.

Sıkışma Tipi İdrar Kaçırma:

Bu tipte idrar kaçırmalarındaki ana sebep mesane adalesindedir. Ani ve zorlayıcı idrar yapma hissi ile beraber idrar kaçırma durumu oluşur.

Karışık Tip İdrar Kaçırma:  Hem mesanede hem de işeme kanalının işlevinde bozukluk vardır. Pelvik taban fonksiyonunun bozulması, kabızlık, ileri yaş, obezite vs. nedenlerle meydana gelir.

İdrar Kaçırmayı Önleyen Egzersizler Ve Önlemler

Kas Egzersizi: Kas kontrolünü öğrenmek sızıntıyı yönetmeye yardımcı olabilir. Düzenli olarak pelvik kas (Kegel) egzersizleri yapmak bu sorunu azaltmaya fazlasıyla yardımcı olabilir.

Mesane Egzersizi: Mesane eğitimi, tuvalet ziyaretleri arasındaki süreyi uzatarak size yardımcı olabilir. Her 30 dakikada bir sık sık idrar yapmaya başlayıp, her üç dört saat içerisinde kademeli olarak süreyi arttırabilirsiniz.

Gevşeme Egzersizleri: Acil idrar yapma isteği geldiği zaman yavaş ve derin nefes alma da yardımcı olabilir. Acil idrar yapma isteği geçtikten sonra beş dakika bekleyerek ihtiyacınız olmadığı halde bile tuvalete giderek bekleme süresini yavaşça arttırın.

Kafeini Azaltmak: Kola, kahve gibi kafeinli içecekler fazla tüketildiği takdirde idrar kaçırma durumu daha da artabilir. Kafein azaltılması durumunda vücudun idrar tutma isteğinde artış meydana gelecektir.


Kaynak:

https://www.onoluroloji.com/kadinlarda-idrar-kacirma

http://www.milliyet.com.tr/idrar-kacirmaya-iyi-gelen-tedavi-pembenar-detay-kadinsagligi-2418849/

http://www.geriatrikbilimlerdernegi.org/KALP-HASTALIKLARI

https://www.anadolusaglik.org/saglik-teknolojileri/idrar-kacirmada-biyogeribildirim-tedavisi