<country> konumunda yer alıyorsunuz

Yerel bilgiler için TENA piyasa bilgilerinin yer aldığı sitenize gidin.

Kadınlarda İdrar Kaçırma Egzersizleri

İdrar Tutamama

Kadınlarda İdrar Kaçırma Egzersizleri

İdrar kaçırma; kaçırma istem dışı olarak idrar kaçırma durumuna verilen rahatsızlığın adıdır. Yapılan araştırmalar, kadınlarda erkeklere göre daha sık idrar kaçırma durumumun yaşandığını göstermektedir.

Kadınların günlük yaşamını olumsuz etkileyen ve hayat kalitesini düşüren bu durum, yapılacak bazı basit egzersizler sayesinde çözüme kavuşabilir.


Kadınlarda idrar kaçırma egzersizleri pelvik taban kaslarını çalıştırmaya ve güçlendirmeye yönelik yapılır. Kegel egzersizleri olarak bilinen bu çalışmalar ilk defa 1948 yılında Dr. Arnold Kegel tarafından tanımlandığı için bu adı almıştır. Bu egzersizlerin asıl amacı vajinal kasları güçlendirmektir. Pelvik bölgedeki kas, kasık kemiklerinden kuyruk sokumuna kadar uzanır. Düz bağırsağı, cinsel organı ve idrar kesesini destekler. Bu kaslarda zamanla stres, menapoz, doğum, fazla sıvı tüketimi gibi nedenlerle zayıflama meydana gelebilir. Kasların esnek ve diri kalması için egzersize ihtiyacı vardır.

Kadınlarda idrar kaçırma egzersizleri nelerdir?

Birinci adım genital bölgedeki kasları kontrol etmektir. Dışkı yaparken yaptığınız kas hareketi şeklinde genital bölgenizi de kasın. Bu hareketi kalça ve karın kaslarınızı oynatmadan yapmanız tavsiye edilir. Kasılma sırasında derin nefes alın ve tutmadan verin.

İdrarınızı yapmak için tuvalete oturduğunuzda da kendinizi kasarak idrar akışını durdurun ve sonra kası gevşeterek devam edin. Tuvalet esnasında bu hareketi birden fazla yapmanız önerilmez.

Kadınlarda idrar kaçırma egzersizleri nasıl yapılır?

Genital  genital kaslarınızı yavaşça kasabildiğiniz kadar kasın. 5 saniye durun, ve gevşeyin.

Bu hareketi 10 defa tekrarlayın. Gün boyunca, 3 kez tekrarlamanızda fayda var. Pratğiniz arttıkça bu kasıp bırakma hareketini daha hızlı yapabilirsiniz.

Hareketleri bir kaç gün sonra günde 20’ye çıkarabilirsiniz.

Egzersizlerimi nerede yapabilirim?

Kolayca uygulanabilecek bu hareketleri gün içinde otururken, çalışırken, günlük işlerinizi tamamlarken bile yapabilirsiniz. Ayakta, oturarak, uzanarak ya da çömelerek tekrarlayabilirsiniz.

Bu egzersizi her gün yaptığınızda yaklaşık 1-2 ay içinde kaslarınızdaki değişimi siz de fark edeceksiniz.

Egzersizler, kadınlarda idrar kaçırma sorununu tam olarak çözemese de idrar kaçırma seviyesinde azalma sağlayabilir. Pelvik taban egzersizlerinin doğru yapıldığı sürece hiçbir yan etkisi bulunmaz.

Kadınlarda idrar kaçırma egzersizleri sayesinde hem hayat kalitenizde artış yaşayabilir hem de idrar kaçırma sorunlarına karşı önleminizi alabilirsiniz.

Kaynak:

https://www.memorial.com.tr/saglik-rehberleri/idrar-kacirma-sorununa-karsi-9-oneri/

http://www.uzmantv.com/kadinlarda-idrar-kacirmaya-karsi-ne-tur-egzersizler-yapilabilir

http://www.milliyet.com.tr/idrar-kacirmaya-15-dakika-da-son--pembenar-detay-kadinsagligi-1523424/

https://www.jinekolognet.com/kegel-egzersizleri.asp

https://sagligabiradim.com/kadinlarda-idrar-tutamamaya-karsi-egzersizler/