<country> konumunda yer alıyorsunuz

Yerel bilgiler için TENA piyasa bilgilerinin yer aldığı sitenize gidin.

Kadınlarda İdrar Kaçırma Egzersizleri

İdrar Tutamama

Kadınlarda İdrar Kaçırma Egzersizleri

İdrar kaçırma ; kişinin kontrolü dışında idrara çıkma durumudur. Yapılan araştırmalar sonucunda kadınlar, erkeklere kıyasla daha sık idrar kaçırma rahatsızlığı yaşıyorlar.

Kadınlarda idrar kaçırmanın nedenlerinden bazıları aşağıdaki gibi sıralanabilir:

 

·       Kafein, alkol gibi idrar kesesini rahatsız eden içecekler tüketilmemelidir.

·       Kabızlık, idrara çıkmada önemli rol oynayan pelvik kaslarının zorlanmasına sebep olup zaman içinde kadınlarda idrar kaçırma ile sonuçlanabilen bir durum oluşturmaktadır.

·       Kadınlarda aşırı kilo veya obezite, birçok hastalığın tetikleyicisi olmasının yanında mesane duvarına yaptığı baskı sonucu kadınlarda idrar kaçırmaya sebep olabilmektedir.

·       Spor yapmak çok önemlidir. Ancak idrar kaçırma problemi yaşıyorsanız, aşırı hızlı koşular, aerobik tarzı egzersizler, zıplama gerektiren aktivitelerden kaçınmak gerekmektedir.

 

Fakat, kadınlarda idrar kaçırma hayatın sonu değil. Günlük hayat akışını derinden etkileyen ve kadınlara sosyal açıdan da engel olan bu duruma bazı egzersizlerle dur demek mümkün.

Kadınlarda idrar kaçırma egzersizleri, pelvik taban kaslarını çalıştırmaya ve güçlendirmeye yönelik yapılır. 1948 yılında yaptığı araştırmalar sonucu Dr. Arnold Kegel, kendi adını verdiği Kegel egzersizleri olarak da bilinen bu idrar kaçırma egzersizlerini dünyaya tanıtmıştır. Kadınlarda idrar kaçırma egzersizlerinin temel amacı, vajinayı ve idrar yaparken çalışan kasları güçlendirmektir. Pelvik bölgedeki kaslar kuyruk sokumundan kasık kemiklerine kadar uzanırken; vajinayı, idrar torbasını ve bağırsağı da kapsamaktadır. Kadınlarda bu kas grubu; menopoz, normal doğum, stres ve aşırı sıvı tüketimi gibi sebeplerden ötürü zayıflayabilir. Kadınlarda idrar kaçırma egzersizleri olarak bilinen kegel/pelvik taban egzersizleri ise bu kaslarıgüçlendirmek için olan bazı fiziksel hareketlerden oluşmaktadır.

 

Kadınlarda idrar kaçırma egzersizleri  nelerdir?

Kadınlarda idrar kaçırma egzersizlerine başlamanın ilk adımı pelvik taban kaslarının yerini keşfetmek, doğru kas grubunun kasılmasını sağlamaktır. Pelvik taban kaslarının yerini bulmak çok kolay! Tek yapmanız gereken mesanenizi boşaltmak.

Mesanenizi boşaltırken bir anda idrar yapmayı kesin. O esnada kasılan kaslarınız pelvik taban kaslarıdır. Ancak bu hareketi sadece kasların yerini saptamak için yapmalısınız. İdrar yaparken, idrarı sürekli kesmek önerilen bir hareket değil.

Pelvik taban kaslarınızı buldunuz mu? Cevabınız evet ise ikinci aşamaya geçebilirsiniz: Kontrolü sağlamak ve egzersiz yapmak.

 

Kadınlarda idrar kaçırma egzersizleri nasıl yapılır?

Pelvik kaslarınızı yavaşça kasabildiğiniz kadar kasın. Kasıldığı noktada 5 saniye durun ve gevşeyin. Bu süreçte nefesi tutmamak gerekir. Düzenli nefes almanın, kontrolü sağlamanın temel öğelerinden biri olduğu unutulmamalıdır. Ayrıca bu hareket sırasında kalça ve karın kaslarınızı olabildiğince sabit tutmanız gerekir.

Kadınlarda idrar kaçırma egzersizini tek seferde 10 defa tekrarlayın. Gün içerisinde de 3 kez tekrar ederek pelvik kaslarınızı güçlendirebilirsiniz. Daha çok pratik ile kasıp bırakma hareketini zaman içinde daha hızlı gerçekleştirebilirsiniz. Uygulamış olduğunuz kadınlarda idrar kaçırma egzersizlerini düzenli yapmaya başladığınızda günde tek seferdeki kasma sayısını 20’ye çıkartabilirsiniz. Bu egzersize pelvik taban egzersizi  adı verilmektedir.


Kadınlarda idrar kaçırma egzersizleri nerede ve ne zaman yapılabilir?

Kadınlarda idrar kaçırma egzersizlerini uygulamak için spesifik bir zamana veya ortama ihtiyacınız yok. Evinizde televizyon izlerken, iş yerinizde bilgisayarın başındayken veya günlük işlerinizi yaptığınız zamanlarda rahatlıkla uygulayabilirsiniz. Hatta bu idrar kaçırma egzersizlerini ayaktayken bile uygulayabilirsiniz.

Kegel egzersizleri doğru bir şekilde uygulandığı takdirde vücuda zararlı bir etkisi yoktur. Bu egzersizler kadınlarda idrar kaçırma sorununa tamamen çözüm olmasa da idrar kaçırma sıklığında azalma sağlayacaktır. Kadınlarda idrar kaçırma egzersizleri düzenli uygulandığında 8 hafta içinde gelişimi kendiniz de fark edeceksiniz. Kadınlarda; idrar kaçırma yüzünden yaşanabilecek olumsuz etkilere, günlük olarak her yerde uygulanabilecek bu basit egzersizlerle önlem almak mümkün.